Pages

Attention!!

To readers who comes to this blog. I'm sorry for any links that are no longer available. I'm going to reconstruct this blog. Stay tuned for updates! Thanks. See ya!

August 20, 2010

Aku Jejaka yang Tak Gemar akan Kucing..


Apabila sebutnya tentang Kucing, rasanya ramai orang yang menyayangi haiwan comel ini... miaaooowww!! hahaha.. Bunyi suara kucing pun dah comel, apatah lagi empunya badannya! haha!

Akan TETAPI......AKu adalah seorang jejaka yang tidak gemar akan haiwan berbulu comel ini...iaitu Kucing... walaupun aku suka lihat haiwan ini...tetapi hatiku tetap tidak boleh menerima untuk memelihara haiwan berbulu comel ini..hehe!

Aku bukan TAKUT, GELI, BENCI, MENYAMPAH, JIJIK dan sebagainya... cuma aku bukanlah seorang jejaka yang gemar untuk memelihara haiwan ini.. apabila ditanya untuk membela haiwan ini... jawapanKU?? TIDAKKK... hahaha.. andai kata bakal pasanganku apabila berumah tangga nanti mahu membela kucing, aku agak keberatan untuk membenarkannya! kalau nak sekali pun, kena buat bilik khas untuk kucing tu! haha!

dan......SATU INFO yang pernah aku dengar... LELAKI yang MENYAYANGI KUCING merupakan LELAKI yang PENYAYANG...... aku bantah sekeras-kerasnya persoalan info ini.... TIDAK SEMESTINYA aku tidak gemar haiwan ini menyebabkan aku bukan seorang yang penyayang... ahaha!

sekali lagi... Aku tidak sesekali membenci haiwan kesayangan Nabi ini...cuma aku tidak selesa berada dekat dengan haiwan ini... AKAN TETAPI.... sekiranya aku lihat kucing ini kelaparan, aku akan memberinya makanan yang aku makan! ^_^

***Kucing merupakan haiwan kesayangan junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.. Baginda selalu mendukung mueeza (nama kucingnya) dan diletakkan di pahanya..

10 comments:

amira said...

huhu.. ntah .. no komen..

iRfan Johan said...

hehe....kucen ku name kiki. kaler black..huhu!!! ske kucen sgt...:P

Onelove...Jambu merah warna said...

hehe..kucen ku name ommy. kaler kelabu..huhu!!! ske kucen sgt...:P

Ili Shaheera said...

Bebot suka lepak kat paha Sha.. aduhhh.. comei xD

nasri said...

amira:
komen je la pape..hehe!

irfan:
name kucing ko cam nme orang.. kiki..haha!

wanie:
alahai...cutenyer nme kucing die..hehe!

shaheera:
wah...byk sungguh name kucing yg pelik2...hehe!

Aqila Sarah said...

HAHAHAH qyla suka kud kucing but kadang kadang agak cuak bile kucing tu dtg dekat dekat .
ngeheheheh .
bukan takut tapi cuak yeee :PP

nasri said...

aqila sarah:
hehehehe...ye2..paham..cuak lain takut lain..2 situasi berbeza.. sme la cm sya.. xbenci kucing, just xgemar... hehehe!

˙·•♥ NaJwA .QaSeH ♥•·˙ said...

huhu..
suke sgt2 dgn kucing..
even selalu kene cakar ngn dia..
tapi sedih tak berani nak bela lagi..
sebab kalau bela..
mesti kene bwk lari dgn anjing tak pon kene langgar ngn mak..T_T

nasri said...

˙·•♥ NaJwA .QaSeH ♥•·˙
hehehe...bela la kucing tu dlm rumah..bru slamat kn..hehe! sy sndri pernah trlanggar kucing.. menyayat hati tgok kucing tu mati...

Ery Farieha said...

kite x serupa
suka gila kot kucing!
ngehehehe